Skagen dag 1

REISE

Hallo hallo! Som jeg nevnte så vidt i gårsdagens innlegg, er jeg nå på dansk jord; nærmere bestemt i Skagen. Jeg har vært så heldig å få være sammen med Ole Henriksen (annonse // invitert) i to fantastiske døgn her i svææært fjonge Skagen. Ettersom jeg har tatt så mange fotos her på dette fotovennlige stedet, tenkte jeg å fortelle dere systematisk om mine dager her i det store utland – så da starter jeg med dag 1.

Gårsdagen (altså tirsdag), begynte med at jeg våkna av alarmen min kl. 03.30. Tidligere har jeg aldri turt å legge meg før jeg skal rekke et tidlig fly. Men, ettersom jeg da har vært noget graut i hodet gjennom hele dagen, satset jeg denne gangen på at damen våknet i tide, og fikk meg et par nyttige timer blund (unnskyld for dårlig setning). Selv om det ikke ble mange timene med søvn, var jeg iallefall ikke grautete da jeg dro wiho.

Turen gikk videre til Flesland, for så å mellomlande i København hvor jeg møtte det fiine fine reisefølget mitt. Videre dro vi sammen til Aalborg, før vi busset oss frem til Skagen og final destination; Ruths Hotel.

skagendag1 (13 of 30)

skagendag1 (11 of 30)

skagendag1 (12 of 30)

Hotellet er helt sprøtt fint og, ikke minst, trivelig. Under ser dere noen fotos av mitt rom(/leilighet). Jeg må si jeg kunne tenkt meg å hatt et sånt minihus i Skagen som feriested – det hadde vært noe hehe.

skagendag1 (3 of 30)

skagendag1 (5 of 30)

skagendag1 (6 of 30)

Etter at lunsjen var fortært, gikk vi en tur langs havet. Idyll ja. Som tidligere steinsamler (haha), ble jeg dypt fascinert av alle de fine steinene (haha (igjen) dette er så lol, men sant) som befant seg langs stranda. Noget spess, men stein (og skjell) var min største hang up som barn, så det sitter fortsatt litt i tydeligvis;D;D

skagendag1 (14 of 30)

skagendag1 (24 of 30)

skagendag1 (29 of 30)

skagendag1 (28 of 30)

Etter strandturen spiste vi deiliggg middag, før vi gikk å la oss. Ettersom jeg startet på tirsdagen rekordtidlig, avsluttet jeg også tirsdagen rekordtidlig – og la meg litt etter ti. Som det ekstreme b-mennesket jeg er, har jeg ikke lagt meg i 10-tida siden jeg var 12 år. Av den grunn har jeg aldri før opplevd å være uthvilt kl. 06.00, så det var en ny opplevelse som jeg likte ordentlig godt. Det falt til og med så i smak at jeg brått fikk store ambisjoner om å bli a-menneske. Selv om ambisjonene er store, er troa mindre – men aldri si aldri, si.